IKEA tenker kjøkken på en helt ny måte

Arbeid av SMFB

Som det første landet i verden lanserer IKEA Norge nå nyheten METOD, og med det en helt ny måte å tenke kjøkken på.

Måten vi bruker hjemmene våre på er i konstant forandring. Ikke minst har kjøkkenet blitt viktigere og viktigere, både som arbeidsplass, lekerom og i grunnen alt mulig rart. Denne utviklingen øker kravene til fleksible kjøkkenløsninger for folk flest. IKEA har derfor utviklet et helt nytt byggeklossbasert kjøkkensystem under navnet METOD. Enklere å tilpasse, montere, og ikke minst skape et helt eget kjøkken. 

– Vi lanserte vårt første kjøkken i 1968 og har siden den gang sett hvordan nordmenns hverdagsliv har endret seg og hvordan kjøkkenet har blitt hjemmets hjerte og sosiale samlingspunkt. Med det nye kjøkkensystemet vil vi sørge for å svare på kundenes drømmer og behov, også inn i fremtiden, sier markedskommunikasjonssjef i IKEA Norge, Cathrine Boije.

Lanseringskampanjen, med budskapet «En helt ny måte å tenke kjøkken på», er laget av SMFB, i samarbeid med Trigger og MediaCom. Hovedelementene er TV, online, print, PR og varehuskommunikasjon. Vårens store IKEA-satsing vil være synlig langt utover varehusenes nyoppussede kjøkkenavdelinger.  



– Vi lanserer ikke bare et nytt produkt, men en helt ny måte å tenke kjøkken på. Det er også kjernen i kampanjen, som tas ut på tvers av egne, fortjente og betalte kanaler, avslutter Boije.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.