Bryter formatet for ProSentret

Den siste uken har ProSentret kjørt en boardskampanje i Oslo Sentrum der plakatene henger utenfor selve formatet.

40288 61f22 original
40291 ea4eb original
40294 dc9de original
40297 ccb89 original
40300 c35c9 original
40303 f492d original

– ProSentret ønsket å sette fokus på den situasjonen mange av deres brukere befinner seg i. For å få folk til å stoppe opp og reflektere litt over dette bestemte vi oss for å utfordre selve boardsformatet snarere enn å beskrive det med ord, forteller Torstein Skogedal Søreide, kreatør i Anti Advertising.

Medkreatør Thomas Larsen Eltvik utbroderer:

– Nøkkelord i briefen fra ProSentret var at brukerne føler at de havner utenfor samfunnets normale rammer, at de blir behandlet som søppel uansett hvor de snur seg, og at de føler seg tråkket på. I tett samarbeid med JCDecaux, mange skrujern og en god del lirking, overførte vi dette visuelt til boardsene rundt om i byen.



Involverte byråer

91126 20304 original

ANTI

JCDecaux Mediebyrå