#Best of Fjord Norway klar for Times Square

Arbeid av MK Norway

Turister og lokalbefolkningen tatt bilder og stemt frem de ti beste destinasjonene på Vestlandet i kampanjen #Best of Fjord Norway.

Over 6000 bilder er lastet opp og nesten 80000 stemmer er avgitt. Nå er de fire beste bildene i konkurransen kåret. Disse skal pryde Times Square i New York. MK Norway Reklamebyrå har utviklet kampanjen for Fjord Norway. 
– Vi tror vi kan ha laget verdens vakreste bildegalleri, sier Svein Roger Selle i MK Norway Reklamebyrå. 

Se alle bidragene her.

Det hele startet med en idé om å markedsføre rundreiser på Vestlandet. En rundreise er en foreslått rute slik at turister skal få med seg de beste opplevelsene. MK Norway utviklet da ideen om at turistene selv skulle få bestemme hva som er verdt å få med seg. For å markere at disse attraksjonene er anbefalt av turister ønsket man å bytte ut det gamle ærverdige severdighetssymbolet med en hashtag. Dette ble til #best of Fjord Norway kampanjen. 

– I dag handler det ikke om å vite at du har kommet til en severdighet, men at du ønsker å dele det du har opplevd. Og nettopp derfor tror vi #best of-kampanjen fått et så enormt gjennomslag, sier Selle. 

You have to be here to believe it

MK Norway har laget kommunikasjonskonseptet «You have to be here to belive it» for Fjord Norway. Vestlandsregionen byr på så mange fantastiske opplevelser at man må oppleve det for å kunne forstå hvor bra det er her. Plattformen og innsikten om at folk ønsker å dele store opplevelser la grunnlaget for #bestof-kampanjen. 

– Alt fra bonden innerst i fjorden til turisten på cruise i Geirangerfjorden har latt seg engasjere og delt sine opplevelser i konkurransen. Kvaliteten på bildene som er tatt er helt enestående, og det har blitt skapt et lokalt engasjement for de ulike destinasjonene som er langt utover det vi kunne drømme om. Gjennom konkurransen har vi funnet tusenvis naturlige og troverdige ambassadører for Vestlandet, sier det kreative teamet i MK Norway, Jens Gundersen, Anders Holm og Morten Christopher Solem

Beste kampanje noensinne

#Bestof-kampanjen har hatt et begrenset budsjett, men ved å snu på mediemiksen og velge utradisjonelle løsninger har man skapt en kampanje med en effekt langt utover det budsjettene skulle tilsi. Hele kampanjen er produsert av MK Norway, også de digitale løsningene er laget inhouse hos reklamebyrået. 

– Dette har vært den beste kampanjen vi noen gang har gjennomført i Fjord Norways historie og resultatene er eksepsjonelle. Vi er svært godt fornøyd, sier Kristian B. Jørgensen administrerende direktør i Fjord Norway. 

Wow-effekt på Times Square

I april skal bilder av norske fjorder i noen dager dominere på Times Square, samtidig med en større event for å sette Vestlandet og Norges fjorder på kartet i The Big Apple. 


– Å vise fram noen av verdens kanskje vakreste og mest harmoniske steder på en av verdens mest hektiske plasser, vil skape en spennende kontrast. Målet er at amerikanerne skal si «Wow!», og at dette er noe de må oppleve, avslutter Jørgensen. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.