Svineaktig satsing fra Grilstad

Arbeid av Drive McCann

Grilstad kommer i disse dager med en storsatsing på et nytt bacon som skal skape bølger i kategorien.

Baconet er, i motsetning til mange av de etablerte baconmerkene, ikke tilsatt vann, 100 prosent svinekjøtt og det er røkt på ekte flis (mange får tilsatt røykaroma). For å vekke nordmenns oppmerksomhet for skikkelig bacon fra Grilstad er det laget en reklamefilm litt annerledes enn det som er vanlig fra Fast-moving consumer goods-segmentet. 

– Man kunne jo lett tydd til det ekte, det lokale, det norske, men det er vel nok av aktører nå, både fra vår bransje og fra mange andre som viser frem vårt langstrakte land for å selge produktene sine. Vi hadde lyst til å lage en film som passer til oss i Grilstad. Noe med humor, god stemning og litt spenning, det vil si en film som får folk til å le og kanskje skvette litt i sofakroken. Da vil de også huske oss når de står foran baconhylla i butikken, uttaler produktsjef Anita Holthe i Grilstad.

Markedssjefen kjøpte sin egen minigris 

Selv om filmens midtpunkt, minigrisen Gisse, åpenbart er en slitsom affære å ha i hus, ble Grilstads markedssjef Hilde Sorken så begeistret at hun valgte å gå til innkjøp av en minigris selv. 

– Det høres nok mer impulsivt enn det var, men med en allergisk datter som alltid har ønsket seg et kjæledyr, så var det en perfekt match for oss. Men det er klart McCann skal ha en del av æren, eller skylda, for at det ble som det ble, sier en lattermild Sorken.

Det er McCann Oslo som står bak kampanjen som i tillegg til film består av både annonser og butikkmateriell.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.