Kampanjen har en mediemix bestående av TV (TV2, SBS-kanalene, MTG-kanalene + Fox) med tradisjonelle spoter, samt TRP-sponsorat der frokostgjengen dubber sin egen sponsplakat, i tillegg til utendørs, print og digitalt.
– I kampanjeplanleggingen har vi fokusert på å følge lytterens mediedøgn. Digitalt samt TV om morgenen, utendørs og kollektivtrafikk for å treffe folk på vei til og fra jobb. Tung tilstedeværelse på digitale flater i relevante perioder på døgnet hvor radiolyttingen er høy. Våre egne kanaler er selvsagt også viktige i mediemixen, forteller Charlotte Førli, markedssjef i p4.
Mellomspill hos TV 2
Etter å ha jobber i P4 i 17 år sluttet Stang i 2012 for å bli programleder på heltid i TV2. Hun sa allerede den gang at hun så for seg muligheten av å returnere til radio. 1. september var hun tilbake i P4s Radiofrokost som programleder sammen med Bjørn Faarlund og Daniel Høglund. Stang erstatter morgenfuglen Victoria Bryde som snart skal ut i svangerskapspermisjon.
Stang innrømmer at hun har savnet å jobbe i radio.
– Det har vært fint å jobbe med TV, men jeg har alltid syntes at TV-jobbing er best i kombinasjon med radio.
Silje Stang har alltid vært et B-menneske. Likevel er hun nå veldig glad for at det nettopp er morgenflaten hun skal jobbe med.
– Det er en helt spesiell atmosfære i P4s Radiofrokost, sier hun. Det var der jeg avsluttet sist, så det er helt topp å være tilbake.
– Dessuten gleder jeg meg veldig til å jobbe med Bjørn og Daniel fremover, avslutter hun.