– Alle vet at Aftenposten er en seriøs avis. Vi tror det er viktig å vise en menneskelig og leken side i tillegg. Seriøs betyr ikke nødvendigvis det samme som gravalvorlig, sier markedssjef i Aftenposten, Ulf Morén.
– Vi har forsøkt å legge til en emosjonell dimensjon. Vi tror mange kjenner seg igjen i følelsen av å skulle ønske man var mer oppdatert. Særlig hvis man havner ved siden av en svært kunnskapsrik og betydningsfull person, sier tekstforfatter og kreativ leder i Try/Apt, Øystein Halvorsen.
Slagordet «Det er godt å vite», som Norges største avis har brukt i mange år, har fått en ny vri i denne kampanjen.
– Vi har forsøkt å gi nytt liv til payoffen ved å legge til «Uansett». Kunnskap er aldri dumt, og selv om du ikke får bruk for den der og da, gjør det noe med selvfølelsen. Det føles bra å vite, sier AD i Try/Apt, Karin Lund.
Kampanjen består også av annonser, radio, web og aktiviteter i sosiale medier, og vil bli lansert fortløpende ut over vinteren.
I mediespilleren: Hovedfilmen samt to haler.
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2014 Film – enkeltarbeider og serier