DNB: Det finnes viktigere støttespillere enn oss

Minidokumentarer laget i forbindelse med Åpen bakke, dagen DNB lar hele Norge kjøre ski og brett helt gratis.

55610 51cff original
55619 9d4a5 original

18. januar inviterer DNB for tredje gang til Åpen bakke, hvor hele Norge kan kjøre ski og brett helt gratis. Men uten dugnadsånd fra ildsjeler og skianlegg over hele landet hadde det aldri vært mulig. Årets oppgave ble derfor å takke alle disse anleggene og ildsjelene for den fantastiske jobben de gjør, slik at Åpen bakke blir mulig i årene som kommer også.

– Norsk vintersport har viktigere støttespillere enn oss i DNB. Vi bidrar med mye, men ingen ting kan måle seg med den innsatsen som legges ned i hvert eneste anlegg rundt om i Norge. Som en hyllest lar vi Norges største alpin- og snowboardstjerner kjøre for sitt lokale anlegg i stedet for oss i DNB under henholdsvis VM og X-Games. Det betyr at alpinistene Henrik Kristoffersen og Kjetil Jansrud vil representere Marikollen og Kvitfjell under VM i Vail, og Silje Norendal og Ståle Sandbech vil kjøre for henholdsvis Kongsberg Skisenter og Kirkerudbakken under X-Games, sier kreativ leder i DNB Janne Espevalen.

40.000 billetter revet bort på under 1 time.

Hovedelementene i kampanjen består av 4 minidokumentarer beregnet for sosiale medier, men filmene finnes også i 60 sekunders versjoner for tv. De to første ble sluppet i romjulen, og da påmeldingen åpnet 6. januar ble 40.000 heiskort revet vekk på under en time. Nå slippes de to siste filmene, med Henrik og Kjetil.

– Filmene har skapt enormt med engasjement i sosiale medier. Vi har brukt Facebook effektivt og hatt 585.000 visninger, hvorav 463.000 har valgt å se filmene. Det gir en click-through rate over all forventning, sier Nina Kristin Hareide-Larsen, ansvarlig for Sosiale medier i DNB.

X-Games går av stabelen i Aspen 22.-25. januar og VM i alpint avholdes i Vail fra 2.-15. februar. Heia Silje, Ståle, Henrik og Kjetil.

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2014 Integrert kampanje

  • Gullblyanten 2014 Integrert kampanje