Litago utfordrer Apple og Snapchat

Arbeid av Los & Co

Vekker liv i det legendariske powerpop-bandet The Yum Yums for å ta opp kampen om smiley-hegemoniet.

Litago MOOJIS er en ku-stomized meldings-app hvor brukerne kan sette sammen tekst, emoticons og egne bilder til små snutter. Når en melding er komponert og sendt, kommer den opp på skjermen til mottakeren som en liten filmsnutt. Meldingene kalles moos og kan deles på sms, mail og i sosiale medier som Facebook og Instagram.

– De fleste som driver med markedsføring vil at at folk skal snakke om brandet sitt. Med Litago MOOJIS kommer folk til å snakke med brandet. Bokstavelig talt, sier merkevareansvarlig for Litago, Øystein Ulvær

Verdenspremiere

Litago er blitt en bjelleku for norske merkevarer i digitale kanaler. Litago var blant annet første norske merkevare som aktivt tok i bruk Snapchat under Stortingsvalgkampen høsten 2013, to år før Arbeiderpartiet torsdag lanserte at de skal gjøre det samme under høstens kommunevalgkamp.  

Litagos Facebook-gruppe teller 166.000 medlemmer, mer enn dobbelt så mange som Arbeiderpartiets, og det er også på Facebook at den nye appen ble lansert først.

Her kommer også musikkvideoen til den spesialskrevne låten fra det legendariske powerpop-bandet The Yum Yums feat. Julie Jean. «Over and over» hadde verdenspremiere på Radio Rox tirsdag kveld.

– Den KU-leste låten

– Litagos mission in life er å gi folk lekne friminutt i hverdagen. Og det er vi sikre på at MOOJIS kommer til å gjøre, sier Jo Espen Johansen, kreativ leder i LOS&CO.

– Vi er så heldige å ha en svært engasjert tilhengerskare på nesten 170 000 unge mennesker. Vårt løfte til denne gjengen er å være et «lekent friminutt i hverdagen», og denne appen skal bidra til at vi holder dette løftet ved å gjøre det mulig å sende kulere meldinger. Det at Apple og Snapchat kommer med sine lanseringen nesten samtidig viser bare at vi er tidsaktuelle. Også har jo vi noe de ikke har, nemlig den aller Ku-leste låten, sier Øystein Ulvær.

I tillegg til sang og musikkvideo, består lanseringskampanjen av boards, bannere og kinoreklame, alt selvsagt i form av moos.

Her kan du sjekke ut appen: IOS, Android

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.