Helt siden sin første reklamefilm i 1994 har Farris blitt tonesatt til en egen melodi. Denne gangen er pianoet byttet ut med bøkeskog og tangentene byttet ut med flasker. Location er ikke tilfeldig valgt.
– Vannet som faller over Bøkeskogen i Larvik bruker 15 til 20 år med rensing og filtrering før det ender opp i våre kilder. Farris er prisgitt naturen og vi ville la hundreårsmarkeringen gjenspeile dette. Det tok litt tid, men det var det verdt, sier Joakim Sande, markedssjef i Ringnes.
– Med denne kampanjen ønsker vi å forsterke Farris sin posisjon som det originale, naturlige mineralvannet, og vi er imponert over det harde arbeidet som er lagt ned av alle involverte for å lande prosjektet, sier senior merkevaresjef Marianne Høy Erikstad.
Prosjektet krevde ikke bare finstemte flasker med Farris, men også variert og riktig vær.
– Film og lydinnspilling gikk over flere uker og var en tålmodighetsprøve som overgikk alle filmsett vi har vært på. Det er tøft gjort av Farris å gå for en idé som krever at det blåser minst frisk bris, uten noen form for plan b, sier kreativt team fra Try Reklamebyrå, Lars-Kristian Harveg og Jonas Kopstad Grønnern.
Filmene er produsert av Antimedia med Niels Windfeldt på regi. Flasker og installasjoner er utarbeidet av kunstner Nils Olav Bøe. Resultatet er en reklamefilm for tv og web, samt en mini-dokumentar om prosjektet.
Minidoku
Reklamefilm
Andre involverte
Prosjektleder