GEOX lanserer egen Watch Face-app med SMFB

Geox viderutvikler samarbeidet med SMFB, og lanserer en egen Watch Face-App for Android Wear med det norske reklamebyrået.

63505 1684c original
63508 2e400 original
63511 6c0e2 original
63514 25e22 original
Facebook-lansering
63517 bc76c original
63520 e56d3 original
Instagram-lansering
63523 c257b original
Linkedin-lansering
63526 f172e original
63529 f0eed original
Twitter-lansering
63532 35cfd original
Teamet bak: Eiriks Stensrud, Thomas Askim, Kristian Schøning-Kristiansen og Christoffer Lorang Dahl.

Geox, som er kjent for sine teknisk avanserte vanntette og pustende sko og klær, har i flere år hatt et prisvinnende samarbeid med SMFB. Nå har de utvidet samarbeidet til å også gjelde teknologiutvikling.

– Det har vært et veldig interessant og annerledes prosjekt, hvor vi har jobbet med både Geox, Google og nederlandske Media Monks for å utvikle en dynamisk Watch Face-app for Android Wear-klokkene, sier Thomas Askim, kreatør i SMFB.

– En viktig ting for oss var å lage en funksjonalitet som har en tydelig link til Geox sitt produkt og merkevare. Siden Geox puster og holder deg komfortabel for hvert skritt du tar, laget vi en Watch Face-app som handler om akkurat det å gå.

Elegant skritteller

Resultatet ble Geox Walk in Color- APP. Appen kombinerer en elegant skritteller med en Watch Face som endrer farge etter hvert som man nærmer seg målet. Den er en intuitiv og visuell måte å holde oversikt over de daglige aktivitetsnivået til brukeren.

– I stedet for en vanlig teller, laget vi den med farger slik at skrittelleren blir en interaktiv designopplevelse. Brukeren kan selv sette sitt eget aktivitetsmål og velge hvilke farger som skal brukes. På samme måte som Geox kombinerer vi her både funksjonalitet og teknologi med mote, forteller Askim i SMFB.

Appen lanseres i disse dager over hele verden.



Involverte byråer

22656 cabdf original

SMFB