Lefdal senker stemmen

Arbeid av Schjærven Reklamebyrå

Når man skal si noe viktig kan man velge to strategier. Enten kan man heve stemmen eller så kan man senke den. Lefdal velger nå det siste alternativet.

Når Lefdal slipper sitt nye reklamekonsept denne uke er det duket for et lavere tempo enn man er vant til fra elektronikkjedene. 

– Vi skal snakke mer på kundenes premisser, sier markedssjef Morten Mikkelsen i Lefdal.

Lefdal har gjennomført en kundeanalyse basert på sine seks hovedmålgrupper. Analysen viser at Lefdals kunder har et lidenskapelig forhold til sine interesser. 

– Denne innsikten har vi brukt for alt den er verdt i det kreative konseptet. For å treffe kundene med de ulike tilbudene, har vi valgt å dramatisere personlighetene og lidenskapen målgruppene har. Det er klart vi har dratt dette litt ekstra langt for å gjøre det severdig. Det er nok få kunder som er akkurat slik filmene viser, men mange vil kjenne igjen trekkene ved seg selv eller noen de kjenner, sier det kreative teamet Øivind Eide og Espen Skrolsvik.

– Det å koble kundeprofiler opp mot produkttilbud er en spennende fremgangsmåte. Denne gangen gjør vi det på en rolig måte for å skille oss fra andre som ofte skriker ut de gode tilbudene, sier konsulent Charlotte Halvorsen Mjaaseth

Ikke re-posisjonering

– Dette er ikke en re-posisjonering av Lefdal, men en ny måte å kommunisere vårt slagord «alltid billig – alltid fornøyd» på, sier Mikkelsen. 

– Det betyr ikke at løp-og-kjøp-filmer ikke fungerer. Det handler mer om å skille seg ut i et marked hvor de fleste aktørene har blitt for like.

I tillegg til nye reklamefilmer rulles kampanjen ut digitalt, blant annet med et eget prisjegerspill og en geek-test, samt andre elementer knyttet til profilkonseptet. Alle elementene i konseptet skal bidra til å styrke Lefdal og kundenes lidenskap.

Det er reklamebyrået Schjærven som står bak idé og utforming, mens Bacon Oslo har stått for produksjonen. Regien står Andreas Nilsson og Christian Holm-Glad for.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.