Best på humor. Dårligst på politikk

Arbeid av TRY

Sju politiske partier bidrar i TVNorges høstkampanje som både reklamerer for kanalens humorsatsing og oppfordrer folket til å bruke stemmeretten i lokalvalget.

– Det er vanskelig å få oppmerksomhet midt i en valgkamp, med mindre du er politiker, da. Vi tilbød politikere i alle stortingspartiene en plattform for å oppfordre alle nordmenn til å stemme, men da måtte de gjøre det på TVNorge-måten, altså med humor, sier creative manager i TVNorge, Katja Krogh

Kampanjen er utviklet av TRY reklamebyrå, og består av sju reklamefilmer hvor hver politiker møter en eller to av TVNorges humorprofiler i en uhøytidelig kamp om oppmerksomhet. I tillegg har byrået laget fem ulike utendørsløsninger basert på kjente politiske postere. 

Ikke fullt så god

– Utgangspunktet var å kommunisere at TVNorge er best på humor. Det å hevde at man er best på noe, blir gjerne litt mer sjarmerende dersom man samtidig innrømmer at det også er ting man ikke er fullt så god på, sier Torkild Jarnholt, som sammen med Bjørnar Buxrud har utviklet ideen for TVNorge. 

– TVNorge skal ha ros for å tørre å rendyrkede sin posisjon som humorkanal i den grad at de faktisk oppfordrer seerne til å velge konkurrentene dersom de vil følge valgkampen, sier Jarnholt. 

De sju politikerne som har stilt opp i kampanjen er Fabian Stang (H), Bjørnar Moxnes (Rødt), Trygve Slagsvold Vedum (SP), Rasmus Hansson (MDG), Raymond Johansen (AP), Abid Raja (V) og Mazyar Keshvari (FRP). TVNorge-humoristene i kampanjen er Espen Eckbo, Bård og Vegard Ylvisåker, Calle Hellevang-Larsen, Magnus Devold, Dansken & Fingern, Odd-Magnus Williamson, Bård Tufte Johansen og Harald EiaHenrik Thodesen og Lene Kongsvik.

– Latterlig gøy

– TRY har utviklet en knallgod idé. De kjenner oss godt, og de skjønner oss. Teamet er en drøm å samarbeide med, og de har utformet plakatene til toppkarakter. Vi forener det beste av våre interne krefter og deres kompetanse i produksjonen av filmene og de øvrige aktivitetene, og det har rett og slett vært latterlig gøy å jobbe med denne kampanjen, sier Krogh.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.