Ny reklame skal gi vekst for NetCom

Arbeid av NORD DDB

Nytt kommunikasjonskonsept, ny målgruppe og økt satsing på innhold i egne kanaler.

Når NetCom lanserer nytt kommunikasjonskonsept er mye annerledes. Målgruppen er endret, posisjoneringen av merkevaren er justert og teleselskapet øker satsingen på innhold i egne kanaler. Med en utvidet byråkonstellasjon og nytt kommunikasjonskonseptet skal NetCom demonstrere hvordan mobilteknologi kan gjøre fantastiske ting i livene våre.

Du ser filmen nederst i saken.

NetComs nye kommunikasjonskonsept «mobilteknologi kan gjøre fantastiske ting» er utviklet av reklamebyrået DDB Oslo i samarbeid med PR-operatørene og mediebyrået Carat. I kampen om mobilkundene ønsker NetCom nå å markedsføre seg smartere. Markedsdirektør Ole Andre Skarbøvik mener at investeringsnivået i bransjen i lang tid har vært for høyt.

– For å lykkes med kommunikasjonen må vi være langt mer relevante. For målgruppen er mobiloperatører ganske kjedelig, men mobilen og alle de fantastiske tingene den kan brukes til er det folk er mest opptatt av, sier Skarbøvik. − Og det er nettopp det vi nå i første omgang ønsker å få frem, alle de fantastiske tingene som mobilteknologien muliggjør, og vår rolle i det.

Mer i egne kanaler

Målgruppens nye mediekonsum stiller langt større krav til relevant tilstedeværelse i flere kanaler enn tidligere, noe som også reflekteres i NetComs nye kommunikasjon. 

Egne kanaler og høykvalitetsinnhold har en viktig rolle i det nye kommunikasjonskonseptet, sammen med den tradisjonelle reklamen. NetComs hjemmeside er sentral, og det ligger en helt ny tilnærming til kommunikasjon bak endringene som gjøres her. Skarbøvik fremholder kreativitet og nyskaping som et nøkkelelement i den fremtidige kommunikasjonen. 

− Det er godt dokumentert at kreativ kommunikasjon er mer effektiv enn annen kommunikasjon. Vi har derfor utfordret våre samarbeidspartnere på dette, og også trukket ny kompetanse inn i arbeidet, sier Skarbøvik.

De som står bak

Konseptet er utviklet av DDB Oslo i samarbeid med PR-operatørene og mediebyrået Carat.

DDB har til lanseringen utviklet den første reklamefilmen i konseptet «Mobilteknologi kan gjøre fantastiske ting». Filmen er produsert av Bacon OSL. 

Filmen vises på tv fra mandag 9. november.

Se filmen her:

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.