Det er mye kjærlighet i god mat

I samarbeid med Pravda har McCann Oslo laget den nye profilfilmen for TINEs matlagingsprodukter.

71116 2f5f0 original
71119 4e3d9 original

Dette er første gang TINE samler produkter som smør, rømme, kremfløte og crème fraîche under et felles, overliggende konsept. Tidligere har de enkelte produktene hatt separate kommunikasjonsstrategier. Fra nå av omfavnes de av det emosjonelle budskapet «Det er mye kjærlighet i god mat».

Det nye konseptet lanseres med en god, gammeldags 90-sekunders reklamefilm under fredagens Idol-sending på TV 2.

– All den gode maten man får hver eneste dag i oppveksten er kanskje det sterkeste uttrykket for kjærlighet som finnes, men som barn innser man det ikke før det nesten er for sent. Vi tror mange kan kjenne seg igjen i innsatsen mammaen i filmen legger ned for sønnen sin, sier kreatørteamet hos McCann.

Det er Pravda, med regissør Kristoffer Carlin og produsent Mette Waaberg i spissen, som står bak den fire dager og kvelder lange storproduksjonen.

– Mens vi klippet filmen var jeg på middag hos moren min, og for første gang kjente jeg ikke et snev av irritasjon over å måtte holde ut med henne. Jeg følte bare en dyp takknemlighet over at hun har holdt ut med meg, sier regissøren.

Den tidligere Spellemann-nominerte artisten Silja Sol har laget sin versjon av Bobby Hebb-låta «Sunny» til filmen, i samarbeid med Goran Obad fra musikkbyrået Ohlogy.

Filmen slippes etter hvert også i en 60-sekunders versjon, i tillegg til en langversjon for nett. Disse følges opp med en serie kortere produktfilmer hvor vi også følger hovedpersonene fra profilfilmen. Kampanjen blir dessuten å se i egne, betalte og fortjente digitale kanaler og ikke minst butikk, i løpet av de neste månedene.