En bedre middag fra TINE NÅ

TINE lanserer en ny serie middagsbaser i samarbeid med McCann Oslo, Scandinavian Design Group og OBHF.

72577 816da original
72580 f36c8 original
72583 94ca1 original
72586 886da original
72589 78b67 original

TINE NÅ Middagsbaser er laget i samarbeid med Karla Siverts. Hun er kjøkkensjef på restauranten Smalhans på St. Hanshaugen i Oslo, og har utviklet oppskriftene til produktene.

– Dette er middagsbaser av aller høyeste kvalitet. TINE NÅ har en holdbarhet på kun 30 dager. Rett og slett fordi det er laget med gode råvarer, og ingenting annet, sier merkevaresjef Kine Kotte i TINE.

Det er SDG som har utviklet pakningsdesignet.

– For oss har transparens rundt råvarene vært det førende i hele prosessen. Det er derfor begeret er gjennomsiktig, og det er derfor oppskriften til produktet står på innsiden av omslaget. Du kan lage alle middagsbasene 1:1 hjemme om du vil. Det er ingenting å skjule, sier designer Caroline Heibo i SDG.

Hans Petter Moland og OBHF har stått bak produksjonen av de to filmene som lanserer konseptet. Innspillingen ble gjort i Buenos Aires i Argentina for to av produktene i serien: Arrabbiata og Thai Red Curry.

– Folk stresser så mye nå for tiden at de må gå på kurs for å ta det med ro. Det høres litt voldsomt ut, syns vi. Derfor hadde vi lyst til å gi dem et lite pusterom rundt middagsbordet. Så i stedet for å gå på mindfullness-kurs, tenkte vi at litt middagsfullness kunne være på sin plass. Hvis man kommer ned i samme puls som thaimunker eller italienske bestemødre, tror vi mye er gjort. Sånt blir det god stemning av. Rett og slett en bedre middag, sier Adam Billyeald og Jørgen Lauré i McCann.