«Må’ru så Maarud» har blitt brukt siden 70-tallet og er et av de lengstlevende slagord blant norske annonsører. For mange har det blitt en helt naturlig utrykk i hverdagen, når vi snakker om noe vi rett og slett bare MÅ gjøre. Slike situasjoner har blitt kjernen i Maaruds nye reklamekonsept.
– Vi har lenge ønsket å revitalisere dette velkjente slagordet, og vise at vi setter pris på det spontane og morsomme som bor i oss alle. Jeg tror alle kan kjenne seg igjen i de små hverdagsøyeblikkene hvor hjertet styrer, enten om det gjelder å ha lyst på Potetgull eller andre impulser som ikke alltid er like rasjonelle, sier markedsjef i Maarud, Jill Hendnes.
Det siste året har det vært mye fokus på Maarud i media i forbindelse med den mye omtalte Potetgull-rettsaken. Nå rettes fokus endelig tilbake mot produktene og kommunikasjonen.
– Det er veldig spennende å være byrået til Maarud for tiden. Det skjer mye i kategorien og konkurransen er knallhard, både i og utenfor butikkhyllene. Vår oppgave handler jo om at Potetgull® og andre Maarud produkter skal forbindes med moro og budskapet «Må’ru så Maarud». For store deler av Norges befolkning så er det Maarud som er hoffleverandør av god stemning i hjemmet, avslutter Christian Steen, konsulent og Managing Director i SMFB.
Kampanjen består av én hovedfilm, samt taktiske produktfilmer knyttet til nyheter i 2016.
Kampanjen er utviklet av SMFB, og regissert av Jens Sjögren hos B-Reel.
Ansvarlig hos kunde er Annette Eidesen, Jill Hendnes og Chris Samways.