Olympisk lekenhet fra TINE

TINEs sponsorplakater rullet tungt under TV 2s OL-sendinger. McCann Oslo og Storm Studios står bak.

76369 9b48c original
76372 4c255 original
76375 af79d original
76378 18c80 original
76381 1093f original
76384 a2dd1 original
76387 ad273 original
76390 d16ea original

Som en av hovedsponsorene, ønsket TINE å være ekstra synlige under sommer-OL i Rio, da idrett og TINE hører sammen. For de fleste av de norske utøverne er produkter som Biola, brunost og Tinemelk naturlige byggesteiner i medaljeplanene.

– Når man bare har noen få sekunder til rådighet, stiller det ekstra store krav til ideen. Jo mindre formatet er, jo større idé trenger man, sier rådgiver Paal Tarjei Aasheim i McCann.

McCann har laget til sammen åtte ulike sponsorvignetter som vises under hele OL. Syv av snuttene viser sportsgrener hvor Norge er involvert, med seks ulike TINE-produkter som avsender. Den åttende signeres av modermerket.

– Til en så stor anledning ønsket vi et kraftfullt kreativt budskap, ikke bare produkt og logo. Derfor utfordret vi McCann til å lage en idé som engasjerer, tåler høyt trykk og promoterer TINEs rolle og produkter på en god måte. Vi er kjempefornøyde med resultatet og prosessen, sier leder for TINE-profil, Ann Kristin Syversen.

Det er Storm Studios og regissør Lars Ellingbo som har produsert kampanjen.