Olympisk lekenhet fra TINE
TINEs sponsorplakater rullet tungt under TV 2s OL-sendinger. McCann Oslo og Storm Studios står bak.
Aktuelt byrå
McCann Oslo
Som en av hovedsponsorene, ønsket TINE å være ekstra synlige under sommer-OL i Rio, da idrett og TINE hører sammen. For de fleste av de norske utøverne er produkter som Biola, brunost og Tinemelk naturlige byggesteiner i medaljeplanene.
– Når man bare har noen få sekunder til rådighet, stiller det ekstra store krav til ideen. Jo mindre formatet er, jo større idé trenger man, sier rådgiver Paal Tarjei Aasheim i McCann.
McCann har laget til sammen åtte ulike sponsorvignetter som vises under hele OL. Syv av snuttene viser sportsgrener hvor Norge er involvert, med seks ulike TINE-produkter som avsender. Den åttende signeres av modermerket.
– Til en så stor anledning ønsket vi et kraftfullt kreativt budskap, ikke bare produkt og logo. Derfor utfordret vi McCann til å lage en idé som engasjerer, tåler høyt trykk og promoterer TINEs rolle og produkter på en god måte. Vi er kjempefornøyde med resultatet og prosessen, sier leder for TINE-profil, Ann Kristin Syversen.
Det er Storm Studios og regissør Lars Ellingbo som har produsert kampanjen.