«Vær så snill!»

Ny film fra Vinmonopolet skal endre holdning og adferd med mål om å forhindre langing av alkohol til mindreårige.

80238 3709a original

Vinmonopolet har som målsetning å fremstå som Norges mest ansvarlige salgskanal. Det er derfor viktig for dem å vise at de tar ansvar for å forhindre at foreldre, søsken og venner kjøper alkohol til mindreårige. Foreldre har blitt flinkere, og kjøper i dag i mindre grad enn tidligere alkohol til mindreårige ungdom. Vinmonopolet ønsker derfor å rette kampanjebudskapet mer mot eldre venner og eldre søsken. Denne delen av målgruppen står for det største volumet av langing.

Utfordringen er at målgruppen vi snakker til er i en fase av livet hvor mange føler seg litt udødelig. Dette setter krav til kommunikasjonen, og målsetningen med kampanjen er å endre holdning og adferd hos målgruppen slik at de i større grad tenker over konsekvensene alkoholinntaket for mindreårige kan medføre.

TRY har sammen med Einar Film laget en film som i hovedsak skal treffe målgruppa på kino og sosiale medier.

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2016 Ikke-kommersiell