Noe mer enn en utdanning …

Ny kampanje skal formidle at Forsvaret er et spennende og annerledes sted å ta en høyere utdanning.

81372 fb212 original

Forsvaret er i en omstillingsperiode. Et moderne Forsvar trenger å rekruttere bredere enn hva man tradisjonelt har gjort. Det er fortsatt slik at man trenger de som kan bære tungt og gå langt, men i tillegg trenger Forsvaret som høyteknologisk organisasjon å rekruttere kandidater som behersker ulike felt som for eksempel språk og data.

Dette betyr at Forsvaret nå konkurrerer med stadig flere utdanningsinstitusjoner om de beste hodene. I Forsvaret kan man velge blant over 100 forskjellige utdanningsløp, målet med denne filmen er å åpne øynene til flere utdanningssøkere og fortelle at Forsvaret er en spennende og annerledes sted å ta en høyere utdanning.

– En stor utfordring for Forsvaret er at vi har gått fra å være noe «alle» måtte inn i, til at langt færre kommer i kontakt med det militære i løpet av utdanning eller karriere. Derfor må vi også rekruttere aktivt. Forsvaret er noe helt unikt når det gjelder utdanning og jobb i Norge. Det er noe langt mer enn en vanlig utdanning og en vanlig jobb, sier sjef for Forsvarets Mediesenter, Tom Ovind.

– Dette har vært en spennende og unikt prosjekt for TRY og Motion Blur hvor vi gjennom hele høsten har vært høyt og lavt i Forsvaret med god hjelp fra flinke folk fra Forsvarets mediesenter. Vi har vært så heldige å få et godt innblikk i Forsvaret. Dess mer vi ser, jo mer liker vi. Hadde ikke den tiden vært forbi skal du ikke se bort ifra at vi hadde tatt et par push ups og sendt inn en søknad selv. Forsvaret har en spennende bredde av muligheter og studentene et unikt samhold seg i mellom, og det håper vi at synliggjøres i denne filmen, avslutter kreatørene Sara Hødnebø og Caroline Ekrem fra TRY.

Filmen skal fungere som et nav i en kampanje med flere uttak til TV, kino og digitalt.