Hennig-Olsen forfriskes av ANTI

ANTI har gjort en fullstendig redesign av hele produktporteføljen til Hennig-Olsen Is.

82536 d8213 original
82530 522d9 original
82533 250dc original
82539 d7b6a original
82542 be5df original
82545 4fc7e original
82548 f3302 original
82551 31868 original
82554 3fb0f original
82557 7fc3a original

Hennig-Olsen Is er familiebedriften som lærte seg å lage iskrem i Chicago på 20-tallet, tok kunnskapen hjem til Kristiansand og skapte kremen av iskrem.

– Da vi bestemte oss for å se på en videreutvikling av dagens identitet, gikk vi inn i prosjektet med stor entusiasme og en liten dose frykt. Hennig-Olsen Is har røtter tilbake til 1924, og det var viktig for oss å utvikle merkevaren med respekt for historien, men samtidig å utvikle merkevaren for å tåle utviklingen som kommer. Hos ANTI har vi møtt et dedikert tverrfaglig team som har lyttet, hørt og samarbeidet tett med oss for å finne balansen mellom fortid og fremtid. Det er spennende å jobbe med et byrå som kan levere hele prosessen, fra strategisk design rundt merkevaren vår helt ut til kommunikasjon, sier Merete Willumsen Haugå, marketingsjef i Hennig-Olsen Is.

Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør i Hennig-Olsen, sier han er meget fornøyd med resultatet og hvordan ANTI håndterte utfordringene i prosessen.

– Når Norges eldste iskremfabrikk skal videreutvikle identiteten med tilhørende redesign av hele produktporteføljen, da har du en drømmejobb, sier kreativ leder design Gaute T. Aase i ANTI.

82527 bc5b1 feature
Paal Hennig-Olsen, administrerende direktør, Merete Willumsen Haugå, marketingsjef, Gaute Tenold Aase, kreativ leder design i ANTI

Iskremskålen erstattet av et smil

– Hennig-Olsen er en merkevare vi nordmenn har vokst opp med, så den klassiske iskremskålen er en logo de fleste av oss kjenner. Med redesignet vi har gitt den nå, har vi ivaretatt de gode kvalitetene i logoen, men gitt den et mer moderne og tydelig uttrykk som gjør den lettere å bruke i dagens marked. Når du tar deg en iskrem får du en umiddelbar tilfredsstillelse og lykkefølelse. I den nye identiteten skal denne følelsen, de gode smakene og den morsomme, uhøytidelige tonen du får med familiebedriften Hennig-Olsen kommuniseres på alle flater. Selv i logoen, hvor iskremskålen nå er erstattet av et smil. Det er en følelse vi fremdeles føler på etter et år med samarbeid og mange, mange is. Nå ser vi frem til å lansere flere deler av prosjektet utover 2017, fortsetter Aase.

Arbeidet startet etter en større pitchprosess i mai 2016, der ANTI fikk tilliten til å fornye en av Norges mest kjente merkevarer.

– Det er få bedrifter igjen av Hennig-Olsens karakter. Det er derfor med stor respekt vi har tatt tak i utviklingen av identiteten og kommunikasjonen rundt både merkevaren og deres enkelte produktserier. Vi er svært godt fornøyd med samarbeidet og ikke minst resultatet av prosessen, sier Kenneth Pedersen, administrerende direktør i ANTI.

Involverte byråer

91126 20304 original

ANTI