Veien til 17. mai

New Work laget en 200 kilometer lang korpsmarsj for å fortelle om fotpleiespesialisten Scholl sine eminente innleggssåler.

Den forhenværende skarptrommeslageren i Haus skulemusikk på Osterøy utenfor Bergen, nå rocketrommis og langdistanseløper Bjørn Tore Kronen Taranger ble hentet inn for å gjennomføre den rekordlange marsjen. Med tromme, korpsuniform og innleggssåler marsjerte han gjennom fire fylker fra Lillehammer, via Eidsvoll til Oslo. Målet var å nå Oslo før nasjonaldagen og engasjere store og små, korps og drilltropper underveis.

Kampanjen «Veien til 17. mai» ble en folkefest og snakkis. Både langs løypa og på Facebook. Marsjen gikk live på NRK Dagsrevyen, og mer enn 2,1 millioner nordmenn fikk med seg kampanjen på TV, Facebook, Instagram, i lokalaviser, på bytorv, langs snødekte skogsveier, trafikkmaskiner og i folksomme bygater.

Engasjementet gjorde at salget av Scholl-produkter økte med 112 prosent sammenlignet med samme periode året før. Kampanjen førte også til at 65 prosent av Norges befolkning nå vet hva Scholl er.