Skal du først nyte en småis i sommer, er det smart å velge en fra Hennig-Olsen Is. Da kan man kan rett og slett bli hele Norges #småiskonge som vinner gratis is resten av livet.
Det trekkes 10 ukesvinnere, en hver uke, som får et gavekort på kr. 1000,- og en hovedvinner i slutten av august som får gratis is resten av livet.
Vi ville skape et konsept som sammen med sitt unike visuelle uttrykk og spissede budskap raskt fikk oppmerksomhet hos publikum via mobil eller som plakatering i nærheten av utsalgssteder.
Konseptet fungerer på tvers av utsalgssted og kanal, og er verdibyggende samtidig som den er salgsutløsende med sitt kreative strategiske budskap. Iskrem er magisk – og da kan Hennig-Olsen også være litt magiske. Kampanjens uttrykk er inspirert av bildekortene i en tradisjonell kortstokk. Bildekortene er gjenskapt med ulike personligheter som holder sine småisfavoritter. Bildene ble brukt som hovedtema i kampanjen, men også i en spesiallaget kortstokk hvor resten av de 25 ulike småisene er presentert. Denne kortstokken ble brukt som en give-away og sammen med illusjonisten Fredrik Moe gjorde vi ulike stunts med småiskortstokken. Noen av disse stuntene ble brukt som en del av kampanjeinnholdet som blir vist på mobile kanaler.
Kampanjen er tatt ut på Facebook, Instagram, digital bannere, stunts, bussreklame, adshels, digitale adshels og radio.
Involverte byråer
S & B-N