Norges iskremkonge 2017

Vinn gratis is resten av livet som Norges #småiskonge.

85693 c8076 original
85694 c86df original
85695 93c6e original
85696 8c044 original
85697 f1a8d original
85698 c0f03 original
85699 5d631 original
85700 8e386 original
85701 2ccd5 original
85702 c2650 original
85703 fbfed original
85704 80fa4 original
85705 393ff original
85706 7d712 original
85707 af8cb original

Skal du først nyte en småis i sommer, er det smart å velge en fra Hennig-Olsen Is. Da kan man kan rett og slett bli hele Norges #småiskonge som vinner gratis is resten av livet.

Det trekkes 10 ukesvinnere, en hver uke, som får et gavekort på kr. 1000,- og en hovedvinner i slutten av august som får gratis is resten av livet.

Vi ville skape et konsept som sammen med sitt unike visuelle uttrykk og spissede budskap raskt fikk oppmerksomhet hos publikum via mobil eller som plakatering i nærheten av utsalgssteder.

Konseptet fungerer på tvers av utsalgssted og kanal, og er verdibyggende samtidig som den er salgsutløsende med sitt kreative strategiske budskap. 
Iskrem er magisk – og da kan Hennig-Olsen også være litt magiske. Kampanjens uttrykk er inspirert av bildekortene i en tradisjonell kortstokk. Bildekortene er gjenskapt med ulike personligheter som holder sine småisfavoritter. Bildene ble brukt som hovedtema i kampanjen, men også i en spesiallaget kortstokk hvor resten av de 25 ulike småisene er presentert. Denne kortstokken ble brukt som en give-away og sammen med illusjonisten Fredrik Moe gjorde vi ulike stunts med småiskortstokken. Noen av disse stuntene ble brukt som en del av kampanjeinnholdet som blir vist på mobile kanaler.

Kampanjen er tatt ut på Facebook, Instagram, digital bannere, stunts, bussreklame, adshels, digitale adshels og radio.


Involverte byråer

39692 5eb1e original

S & B-N