Fargerik rebranding under Oslo Pride

TGI Fridays i Oslo fikk en spenstid makeover i forbindelse med Oslo Pride tidligere i sommer.

85786 72611 original

TGI Fridays var årets hovedpartner for Norges største skeive kulturarrangement, Oslo Pride, tidligere i sommer.

I den forbindelse har den amerikanske restaurantkjeden, med bistand fra We Are Live (WAL), tatt den helt ut for å bidra til festen og støtte festivalens viktige arbeid for friheten til å være akkurat den man er. Med konseptet TGI Pridays fikk kjedens restauranter i Oslo en spenstig makeover, inklusive navne- og logoendring, samt en fargerik ominnredning.

Kampanjen er den første i det nyetablerte samarbeidet mellom TGI Fridays og WAL. Denne uken kjøres konseptet også i Sverige, under Stockholm Pride.

– Mangfold har ligget i identiteten til Fridays siden kjeden ble startet og sammen med WAL har vi valgt å løfte det skikkelig frem igjen, sier Lars G. Lindø, Salgs- og markedssjef i TGI Fridays Scandinavia.

En inkluderende forvandling

Utover navneendringen skjedde det en rekke forandringer i Oslo-restaurantene under Pride. TGI Fridays fikk blant annet kjønnsnøytrale toaletter, og ny fargerik meny, inklusive en unik Pridays Shake der overskuddet gikk uavkortet til foreningen FRI.

– Vi begynte å jobbe med Fridays rett før Oslo Pride, så du kan jo si at vi stod på dag og natt for å lande dette. Men det var gøy og givende, og vi tror dette har vært med på å synliggjøre de verdiene som TGI Fridays representerer, sier byråleder i WAL, Herman Mueller Stormyr.