Akkurat passe rart

Hyper har laget et sett skrudde preroll-reklamefilmer for RiksTV som ble så vellykkede at annonsøren endte med å sende dem på TV.

86260 58494 original
86261 99ca8 original
86262 7a67a original
86263 27686 original
86264 70542 original
86265 f678e original

– RiksTVs digitale ansikt har siden sommeren 2016 vært preget av mye tilbudsorientert og taktisk annonsering. Så vi gjorde en liten test og fant ut at hovedargumentet til å bytte til RiksTV, at man kan ha fire TV-er til én og samme pris, fløy bedre enn en billig dekoderboks, forteller Trine Weidal, rådgiver i Hyper.

– Vi lagde derfor noe som sa akkurat det ganske rett frem egentlig. Det skulle bare bli prerolls på 6 og 15 sekunder, men så ble det såpass passe rart at RiksTV ville ha det litt på TV og, legger det kreative teamet Kristian Haukland og Ola Nielsen til:

– Vi fikk være på seilbåt, i et kjemperart hus i Sandefjord, parkere en buss i filmparken på Jar og på bondegård sammen med skikkelig flinke folk på produksjon (Hei Gry og Beate!) og en kjempeflink regissør (Hei Andrea!). Kjempestas!