The Great Escape Oslo

Arbeid av Trigger Oslo

Oslo Brand Alliance ønsket sommeren 2017 å finne en innovativ, digital måte å sette byen på det internasjonale kartet.

Oslo er ukjent i verden. Oslo Brand Alliance ønsket sommeren 2017 å finne en innovativ, digital måte å sette byen på det internasjonale kartet. Løsningen ble å ta tak i overturisme, som fører til slitasje og logistikkutfordringer for mange europeiske byer og dårlige opplevelser for tilreisende.

Med et ønske om å redde turister fra dårlige opplevelser, trålet vi SOME etter misfornøyde globetrottere. Vi fant et ungt par som på Intagram ironiserte over et besøk på Louvre, der det var umulig å se Mona Lisa bak alle selfie-stenger. Paret ble tilbudt 48 timer i Oslo fritt for turisthorder, dersom de var villige til å droppe Paris. De tok sjansen, og fikk to døgn fullstappet av kultur og underholdning.

Filmen The Great Escape Oslo dokumenterer parets opplevelser. Den beskrives som en hyllest til Oslo og fremkaller tydelig reiselyst. Totalt har filmen 5,4M visninger der 90 % er fra internasjonale seere. Den har fått tusenvis av positive kommentarer og ønsker om å bli røvet av sted til Oslo, noe som har åpnet for spennende muligheter for videreføring.

Lonely Planet og NYTimes har også fått med seg vår hovedstad, og har satt Oslo på sine prestisjefylte toppliste over byer å besøke i 2018.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.