God frokost fra TINE

På oppdrag fra TINE har PLAY Reklamebyrå utviklet kommunikasjon for lansering av en helt ny merkedag: God Frokost-dagen.

86675 4d1aa original
86670 9d7a0 original
86672 11ae1 original
86673 e11e6 original
86674 f0500 original
86676 6f283 original
86677 b430f original
86678 7d377 original

TINE er initiativtaker bak God frokost-dagen, som var et samarbeid med Nortura (Gilde og Prior) og Møllerens. Felles for alle organisasjonene er at de er eid av norske bønder og bidrar med størsteparten av fristelsene du finner på norske frokostbord.

Stå opp for en god frokost

God frokost-dagen hyller alle som hver dag står opp for en god frokost. Både bøndene som lager den fra bunnen av og de som setter av tid til noen gode øyeblikk mens dagen gjør seg klar.

I tiden fram til God Frokost-dagen var God Frokost-kommunikasjon godt synlig i butikkene. På Facebook lanserte vi en kampanje hvor man kunne melde inn noen man syns fortjente en ekstra god frokost på selve dagen, 2. september.

Blant de mange tusen påmeldte ble 50 heldige familier så trukket ut, og fikk levert frokost på døren på God frokost-dagen 2. september.

For å vise at man mener alvor som landets fremste frokostleverandører ble det også besluttet å gjøre en omfattende sampling. I og rundt Oslo ble det servert tilsammen 20.000 frokoster de fem siste dagene før God frokost-dagen.

Det finnes en frokost for alle

Alle som fikk frokost med seg på vei til jobb og skole fikk også en oppskriftssamling, som presenterte både nye retter og kjente vrier på tradisjonelle frokoster. Disse oppskriftene var sorterte etter hvor lang tid man ønsker å sette av til mat om morgenen, fra matpakke på toget til langtrukken helgekos. I heftet var det også inkludert noen gode tips om hvordan man kan skape tid til mat om morgenen.

Å tilrettelegge for at man kan sette seg ned med frokosten sin er nemlig nøkkelen til bedre å utnytte maten i kroppen. Og det har en verdi i seg selv å få noen felles minutter om morgenen med familien sin.

Vel bekomme fra den norske bonden

Hver morgen er det rundt 30.000 norske bønder som står opp ekstra tidlig for å lage frokost til resten av oss. En viktig del av kampanjen var derfor å sette fokus på innsatsen som hver dag legges ned i å få satt frokosten på bordet. På den måten håper vi at flere av oss husker å skape tid til å kose seg med den.

Involverte byråer

36674 500ad original

PLAY Reklamebyrå