Som medlem i Usbl, Norges nest største boligbyggelag, får du 90.000 boliger på forkjøpsrett. Et medlemskap med noen års ansiennitet kan derfor komme godt med når boligdrømmen dukker opp. Dessverre er ikke dette akkurat julemusikk i ørene til den jevne tenåring. Derfor retter kampanjen seg mot foreldrene, med et tydelig budskap: Kjøp en litt kjedelig, men veldig smart julegave til tenåringen på usbl.no/gavemedlemskap.
I kampanjen, som spenner fra helsider i Norsk Ukeblad og Hjemmet til Vegard Harms Instagram-konto, møter vi triste tenåringsnisser i en pastisj på klassiske norske julemotiver. Denne hyllesten til julekort-legenden Kjell Midthun er håndmalt i akvarell av Anti-designer Martine Strøm.
– Usbl har hatt en tendens til å havne litt i skyggen til storebror OBOS, og vi vet jo alle at «lillegutt» må være litt ekstra smart og frekk for å bli sett og hørt. Usbl er modige som tør å si høyt at hovedproduktet sitt er kjedelig (men veldig smart), sier Bård Rostrup Gabrielsen, halvparten av Anti-teamet «Bård og Sindre».
Involverte byråer
ANTI