Allegro tok tak i ordet «sky» og skapte nye begreper som målgruppen kjente seg igjen i.
– Technet har et rendyrket fokus på utvikling og leveranse av skytjenester. Larviksbedriften er en kunde som konkurrerer i et marked med mange leverandører som tilsynelatende markedsfører samme produkt. Her gjelder det å skille seg ut i mengden, sier Ida Midtgaard, rådgiver i Allegro.
Få i målgruppen hadde kjennskap til Technet. Noen hadde kanskje litt kjennskap uten mye kunnskap om produktene og tjenestene. Allegro utviklet et overordnet reklamekonsept for å øke oppmerksomheten og skape stoppeffekt. Målet var å øke kjennskap om Technet som rådgiver og samarbeidspartner, og som spesialist av skytjenester og servicedeskløsningen TMS.
To ulike målgrupper
De to tjenestene som ble markedsført hadde ulike målgrupper. For outsourcing var målgruppen administrerende direktør, økonomisjef, ledergruppen med beslutningsmyndighet i store bedrifter. For servicedesk-løsningen Technet Management var målgruppen store bedrifter med IT-avdeling med 50 ansatte og oppover.
– Selv om Technet tydelig kommuniserer til to ulike målgrupper klarte vi å lage ett felles overordnet konsept. Hensikten var å trigge og øke bevissthet top of mind om navnet og hva som er hovedbudskapet til Technet, sier Midtgaard.
Nye skybegreper
Allegro tok tak i ordet «sky» og skapte nye begreper som målgruppen kjente seg igjen i. Det ble gjennomført en fotoshoot for å skape riktig uttrykk, stil og tone. Annonsene kjøres som nå som helsider i Finansavisen, bannerannonser i Dagens næringsliv og E24 og native annonser på digi.
– Kampanjen har levert meget godt, på samtlige formater, så det er ingen tvil om av Technets budskap og produkt treffer DN leseren, sier Patrick Valeur, medierådgiver i Dagens Næringsliv.
Allegro var også ansvarlig for å sette sammen ekstern medieplan for kampanjeperioden. Kampanjen hadde oppstart i august og varer i omtrent ett år.
Involverte byråer
Allegro