Traff målgruppen der målgruppen treffer veggen
Storebrand kommuniserte om bilforsikringens bonussystem på et sted som er overrepresentert i skadestatistikken: Parkeringshusene.
Aktuelt byrå
Morgenstern
Det er ikke bare i butikkene det blir utsolgt før jul. Det er høytid for reklame også, og mange medier har tomme varelagre i årets siste uker. Så da Storebrand skulle ut med nyheten om at skade på bilen kun ville påføre kundene 10 prosent i bonustap, var utfordringen å finne nok kanaler å få budskapet ut i.
Storebrand valgte derfor å kommunisere nyheten på et sted som er overrepresentert i skadestatistikken: Parkeringshusene i de største kjøpesentrene på Østlandet. Ikke bare kjører mange bilister inn med høy puls og klamme hender på rattet, det er også her sporene etter uhell er mest synlig.
I samarbeid med JCDecaux brukte Storebrand risiko-soner i P-husene som utendørsflater. Der det var spor etter uheldige og /eller klønete sjåfører, og dem er det er mange av, hang også budskapet som en påminnelse om at det fra nå av i det minste er billigere å være uheldig og/eller klønete i parkeringshuset.
Involverte byråer
Morgenstern