Byggevarer – lest av Ivar Nergaard

McCann Oslo har latt seg inspirere av lydboka i et nytt radiokonsept for Maxbo.

88090 f6e3a original

Etter flere stille år, er igjen radio en del av Maxbos mediemiks.

– Det er ikke veldig kontroversielt å påstå at kjedenes salgskampanjer generelt inneholder mye skrik og enda mer skrål, kanskje spesielt på radio. Å bryte reklameblokka med noe fristende, få produktene til å poppe, lure inn hvilke elleville kupp dette faktisk er, og ikke minst få inn Maxbos rolle som fagfolk med peil, var brief mer enn nok. Og grepet som kreatørene kom frem til, gav meg rett og slett tilbake trua på kanalen, sier Eirik Mikalsen, rådgiver i McCann Oslo.

Markedssjef Hans Christian Torjuul i Maxbo mener spot’ene er et aldri så lite Kinderegg.

– Her får man framsnakket produktene, satt dem inn i en gjenkjennbar situasjon, og det i et format som gjør at vi tror folk faktisk gidder å høre etter. I tillegg virker grepet såpass slitesterkt at det kan brukes over lang tid, både for forbruker- og proff-kampanjene fremover. Dobbel tommel opp, altså

Maxbo_Ivar_vindu_040.mp3

88087-e2172-original.mp3
Last ned

Maxbo_Ivar_Maling_040.mp3

88088-613c5-original.mp3
Last ned

Maxbo_Ivar_Elfa_innredning_040.mp3

88089-9efcd-original.mp3
Last ned