Lanserer 40 kortfilmer på fem ulike språk

Arbeid av We Are Live

We Are Live har laget en serie nye kortfilmer på fem forskjellige morsmål som formidler savnet du føler når du ringer hjem.

I fjor lanserte MyCall to profilbyggende filmer under kommunikasjonskonseptet «Closer to Home». Nå er de igjen aktuelle med en serie kortfilmer. 

En krevende produksjon

Kundene til MyCall består av mange ulike nasjonaliteter. 

– Vi har laget en «verktøykasse» av kortfilmer som kan brukes sømløst på tvers av digitale flater. Vi filmet i både liggende, stående og kvadratisk format, samt klippet filmene i ulike lengder. Totalt leverte B-Reel over 40 ulike versjoner, forteller Silje Marie Stähler, prosjektleder i WAL.

– Det å lage reklame på folks eget morsmål gir oss økt troverdighet, lojalitet og tillit, mener Mette Øyen, markedsdirektør i MyCall.

– Vi har tidligere laget profilfilmer på polsk og thai, radioreklame og utendørskampanjer på flere ulike språk. Med de nye filmene på plass har vi enda flere muligheter til bedre og mer målrettet digital reklame.

– På tå hev

Kreatør Martine Helene Flatlie mener det både er spennende og krevende å jobbe med MyCall, siden byrået må forholde seg til en rekke forskjellige kulturer, i tillegg til å forsøke å sette seg inn i livene deres i Norge.

– I den kreative prosessen må vi hele tiden være på tå hev, lytte og forstå kundesegmentene vi jobber opp i mot. At historiene attpåtil skulle tilpasses så mange formater og lengder gjorde manusarbeidet ekstra krevende, forteller Flatlie.

I mediespilleren ser du en sammenklippet versjon, samt en 30 sekunders versjon av en historie.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.