Aktiv Eiendomsmegling pusser opp digitalsatsningen

Arbeid av Belong

Aktiv Eiendomsmegling tørker støv av eget innhold for å skape totalrenovert innhold til digitale flater. Patchwork Norway står bak.

– Vi har lenge vært gode til å lage masse nyttig og kunnskapsrikt innhold til våre egne nettsider, men vår erfaring er at dette gode innholdet ikke når ut til massene. Vi ble nødt til å tenke nytt sier Kristin Kabbe, leder for marked og kommunikasjon i Aktiv Eiendomsmegling. 

Løsningen ble å ta kontakt med det kreative byrået Patchwork Norway. Sammen med Aktiv-megler og Boligjakten-programleder Karianne Amlie, pustet de nytt liv i det allerede eksisterende materialet som befant seg på nettsiden. Ved hjelp av video og animasjon, produsert for sosiale medier, har byråleder Merethe Nyvold Johannessen stor tro på at Aktiv Eiendomsmegling innhold vil nå et større publikum.

– Aktiv Eiendomsmegling sitter på et tonn av ekspertise og kompetanse som folk er interessert i. Men de kan ikke sitte og vente på at folk som skal komme til dem. De må arrangere visning der folk er, sosiale medier. Ikke bare er sosiale medier en plass man svært kostnadseffektivt og nøye segmentert når de man vil, men det er i større grad her folk leter etter boliger. Med andre ord: Det er her de er i boligmodus, sier Merethe Nyvold Johannessen i Patchwork Norway.

I første omgang slipper Aktiv Eiendomsmegling fire videoer som skal hjelpe både boligkjøpere og -selgere. I løpet av året vil det komme enda flere filmer. De første videoene rulles ut på Facebook denne uken og Aktiv Eiendomsmegling inviterer til åpen visning.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.