Lisa (89) tester fremtidens smarthjem

Arbeid av TRY

I Telenors nye reklamefilm får Lisa Majsa Leinaas (89) hele hjemmet sitt utstyrt med smarte sensorer og nyeste teknologi.

Smarte hus begynner å bli en integrert del av hverdagen, hvor alt fra alarm, strøm, data, lys og kjøleskap har digitale egenskaper eller er tilkoblet internett. 

– Smarthus krever godt bredbånd i bunn, og kundens krav til oss som nettleverandør i framtiden blir bare større. Godt hjemmenett og bredbånd i alle rom i hele huset er derfor avgjørende for å lykkes med smarte sensorer og ting koblet til nett hjemme, sier Birgit Bjørnsen, leder for TV og bredbånd i Telenor Norge.  

Telenor Norge har ambisiøse mål som bredbåndsaktør over hele Norge.  

– Hos Telenor får kunden bredbånd med alltid på nett-garanti, og det er hva kundene forventer av oss. I tillegg skal det være enkelt for kunden å sette opp et velfungerende hjemmenett, sier hun. 

– Utfordrende, men desto mer gøy

Telenors markedssjef Jostein Vevatne har jobbet sammen med TRY for å realisere reklamekampanjen med den spreke 89-åringen. 

– Lisa har vært en fantastisk dame å jobbe med for alle involverte parter. Det nye er at dette er ikke glattpolert skuespill, men autentisk og ekte. Forutsetningene har gjort arbeidet mer utfordrende, men desto mer gøy, sier Vevatne. 

For han har det vært helt sentralt at reklamefilmene skulle reflektere at digitale tjenester har stor nytteverdi. 

– Vi driver ikke med teknologi bare fordi vi syns det er fancy. Menneskets behov skal stå i sentrum, og her demonstrerer vi hva som er mulig med smarte løsninger i et velfungerende hjemmenett, sier han.   

Reklamekampanjen består av totalt fem filmer og diverse content-uttak. I mediespilleren ser du hovedfilmen på 60 sekunder, en treminutters bakomfilm fra prosjektet samt en kort versjon av sistnevnte.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.