Fra Gudbrandsdalen til alle verdens metropoler

Arbeid av Einstabland og Ricardofoto

Profilfilm for det internasjonale markedet for den unike og prisbelønte fabrikken på Lillehammer.

I 130 år har Gudbrandsdalens Uldvarefabrik produsert den aller fineste tekstilen av ull. Kvaliteten, fargene og teksturen er foretrukket av de ypperste designerne – over hele verden. For mange er denne unike og prisbelønte fabrikken på Lillehammer ukjent, derfor var det på tide å fortelle deres historie. 

– For meg var det en liten drøm å få lage profilfilmen for GU da jeg visste hvem de var og hvor unike deres produkter er. Tekstilet er ment for å vare, derfor utviklet vi konseptet «Wool For Generations», forteller regissør og manusforfatter, Tor Einstabland

For å underbygge selskapets internasjonale posisjon, laget vi i tillegg tre filmer hvor vi møter kunder som forteller hvorfor de velger ull fra GU. Disney på Broadway er en av dem.

– Filmene har skapt begeistring i møter med våre viktigste kunder, og flere av dem har til og med ønsket å profilere GU som leverandør gjennom å bruke filmene i egen markedsføring. Prosessen fra første møte til ferdig film har forløpt knirkefritt, og vi vil absolutt anbefale Einstabland og Ricardofoto, sier Bjørn Bergan, salgs- og markedssjef ved GU.

Filmene er i tatt i bruk og konseptet er satt. Et konsept man kan bruke i generasjoner!

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.