Iøynefallende kampanje for Krogh Optikk

Schjærven Reklamebyrå og Krogh Optikk er ute med en nyskapende og svært iøynefallende kampanje.

89374 56051 original
Bakomfilm.
89385 dbde0 original
89386 ed742 original

Bakgrunnen er lanseringen av endagslinsene ACUVUE OASYS® 1-Day fra Johnson & Johnson hos Krogh Optikk. AD Hege Gulbrandsen, makker Nina Cecilie Loftum og stylist Michael Olestad, kom opp med en spennende idé som tok utgangspunkt i spesialdesignede masker av habotai silke og epoxylim for å visualisere linsenes egenskaper i form av komfort og mykhet. Michael Olestad sto for designet av maskene.


– En viktig del av oppgaven var å synliggjøre linsens komfort og behagelige bruksegenskaper på en spennende og interessant måte. Krogh Optikk har svært høye ambisjoner innen mote, så forventninger og krav måtte også reflektere dette, sier konsulent for Krogh Optikk, Knut Røse.


Toppmodell i front


For å fronte denne spesielle kampanje-idéen fikk vi med oss den norske toppmodellen Sunniva Våtevik. Våtevik har etablert seg som en av Norges mest ettertraktede modeller. Hun har gått visninger for mange av de aller største internasjonale motehusene, og brukes hyppig av toppfotografene i prestisjetunge motemagasiner. Bildene for Krogh Optikk er hennes første prosjekt i Norge på en god stund.



– Kampanjen består blant annet av printannonser og flere content-artikler, hver med ulike innganger for å gi mest mulig effekt. Vi har også animert opp GIF-er til bruk på Instagram og innhold til «behind the scenes» for å sikre at vi treffer målgruppen godt ettersom selve produksjonen i dette tilfellet er så spesiell.


Bildene er tatt av fotograf Martin Rustad Johansen.


Skuelystne kan oppleve disse svært spesielle maskene stilt ut i Krogh Optikks flaggskip-butikk på Majorstuen.


Bakomfilm.

Involverte byråer

95774 8fa3b original

Schjærven Reklamebyrå