Ny visuell identitet for Den norske Helsingforskomité

Arbeid av Geelmuyden Kiese

Geelmuyden Kiese står bak utviklingen av ny visuell identitet for Den norske Helsingforskomité. Den nye logoen skal symbolisere hvor viktig det er å stå sammen.

Helsingforskomiteen er en ikke-statlig non-profit organisasjon som arbeider for at menneskerettighetene skal respekteres og omsettes i praktisk handling. Det var ønskelig med en tydeligere profil som når ut til flere med budskapet om å kjempe for de gode verdiene sammen.

– Vi samarbeider med 70 organisasjoner i over 20 land for menneskerettigheter. Det er fordi vi oppnår mye mer sammen enn hver for oss. Den nye logoen symboliserer nettopp det å stå sammen, sier generalsekretær Bjørn Engesland i Den norske Helsingforskomité.

Likhet, verdighet og frihet

Den nye visuelle identiteten skal gi Den norske Helsingforskomité et tydeligere og mer oppdatert uttrykk, samtidig som det var viktig å beholde troverdigheten. Logosymbolet representerer likhet, verdighet og frihet som er de grunnleggende verdiene for menneskerettigheter.

Vi håper den nye identiteten bidrar til at Helsingforskomiteen blir tydeligere i samfunnet og flere blir gjort oppmerksom på den fine og viktige jobben denne organisasjonen gjør for andre hver dag.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.