Trafikkforsikringsforeningen får hjelp av mamma

Mamma synes det er for ille at du skal få 150 kroner i daglig gebyr for hver dag du kjører rundt i et uforsikret kjøretøy.

89542 9b287 original
89543 bc2d3 original
89544 6fe7d original
89545 a7048 original

I vinter gikk Trafikkforsikringsforeningen ut for å minne om at det fra 1. mars ville påløpe et dagsgebyr på 150 kroner for alle uforsikrede kjøretøy. Kampanjen, som er signert Heisholt Inc., Racecar og Mood Communication, har gitt høy oppmerksomhet og svært positive resultater. Nå følger TFF opp med papir- og digitale annonser, hvor mødre ber sønnene sine ta grep.


Menn tar sjansen


I kampanjen, som startet for noen uker siden og fremdeles pågar, møter vi tenkte mødre til forsikringsunnasluntrere som oppfordrer sønnene sine til å få orden på papirene.


– Vi vet av erfaring at svært mange som kjører rundt i uforsikrede biler og kjøretøy, er menn som av en eller annen grunn tar sjansen. Dette kan påføre dem store utgifter, men vi tror ikke den rette veien å gå er «å kjefte» for å få dem til å kjøpe lovpålagt forsikring, sier Stine Neverdal, Kommunikasjonssjef i Finans Norge, som står bak kampanjen til TFF.


– Vi snakker til en målgruppe som ofte velger å se en annen vei, og som får piggene ut hvis de blir kjeftet på. Vi tenkte at er det noen i denne verden de kan fortsatt kan høre på, så er det mamma. Derfor denne enkle, tydelige og forsøksvis humoristiske appellen fra tenkte mødre, sier Erik Heisholt i Heisholt Inc. som er ansvarlige for utformingen av kampanjen.


Kampanjen går som helsides annonser i VG og Dagbladet, Finn.no, samt VG.no og nettutgaven til Schibsteds Storbyaviser. Mediabyrå er Mood Communication. Fotograf er Marcel Leliënhof.