Alt kan dyrkes

Kunnskap gir grobunn for drømmer i Yaras første profilfilm.

89999 8ab72 original

Filmen, som hadde premiere da VM for alvor ble sparket i gang med Portugal-Spania, vil for mange nordmenn være det første, skikkelige møtet med Yara. Yara har aldri før laget film for betalt selskapsprofilering.


– Det er moro å endelig vise frem resultatet av noe vi i Yara har jobbet med lenge. Dette er et av flere tiltak for å engasjere Norge og nordmenn i Yaras aktiviteter. Filmen handler om å dyrke kunnskap og drømmer, som er forutsetninger for vekst og velferd, sier René Hansen, merkevaredirektør i Yara.


Dyrker kunnskap


Gjennom å levere mineralgjødsel til markeder over hele verden bidrar Yara til at mer enn 300 millioner mennesker får mat på bordet hver eneste dag.


– Det er gjennom økt kunnskap om landbruk og matproduksjon, at verden vil kunne mette en stadig økende befolkning. Derfor dyrker Yara kunnskap, sier Hansen.


– Har imponert og inspirert oss


Filmen er laget i samarbeid med Geelmuyden Kiese og produsert av Einar Film, med Aksel Hennie på regi.


– Yara er tilstede i lokalsamfunn på en måte som bidrar til å dyrke mye mer enn avlinger. Noe som åpner for drømmer og lek, sier kreatør Trygve A. Tønnessen i Geelmuyden Kiese.


– Dette er en dramatisert film, men den er heller ikke lenger fra virkeligheten enn at den kunne ha vært en sann historie. At Yara er så opptatt av å påvirke positivt med kunnskap i lokalsamfunn har imponert og inspirert oss, supplerer kreatørkollega Ole Henrik Stubberud.