Både Og lanserer nytt slagord for OneCall med sang

Arbeid av Både Og

OneCall lanserer i disse dager sitt nye slagord «Rimelig smart» med kampanjer på en rekke flater.

Med det nye slagordet, som er utviklet av Los & Co, er det slutt for «Like bra, bare billig», som både har begeistret og forarget gjennom mange svært synlige år. På radio er det Både Og radiobyrå som har fått oppgaven med å fortelle lytterne hvorfor det er rimelig smart å være kunde hos OneCall. Løsningen ble en sang på over tre minutter som fra mandag 4. juni spilles av i sin helhet i reklamebolkene på blant annet P4 og Radio Norge. Det er også laget spotter med kortere versjoner av sangen med taktiske budskap.

Husbandet Tapt anrop

Tekstforfatter Øystein Johnsen forklarer. 

– Det var viktig for OneCall å fortelle at det er både rimelig og smart å være kunde hos OneCall. Hver for seg er de bra, men til sammen blir de noe enda større og sterkere. Denne innsikten brukte vi til å finne andre par som utfyller hverandre på en måte som gjør dem til perfekte partnere – og vi har laget en sang av det med husbandet vårt, for anledningen døpt Tapt anrop.

– Vi tenkte det var rimelig smart å lage en sang som kan stå på egne ben og som radiolytterne kan like uten at det bare føles som en veldig lang reklamespot, legger komponist Lenny Kittilsen til.

– Fint å gi radiolytterne en liten pause

– Det var utrolig gøy å se hvor mye energi det nye slagordet utløste hos radiobyrået vårt. De har tydelig lagt sjelen sin i arbeidet og vi fikk presentert mange meget sterke ideer, hvorav valget falt på sangen «Rimelig smart». Vi synes det er fint å gi radiolytterne en liten pause i de kommersielle breakene, og hva er vel bedre da enn en sommerlåt som man forhåpentligvis kan plystre og nynne litt til i sommer?, sier Brand Manager i OneCall, Pål Almark.

Sangen «Rimelig Smart» fra Tapt anrop er tilgjengelig på Spotify, iTunes, Tidal, Google Music og andre steder du kjøper eller streamer musikk. Du kan også høre hele låten i mediespilleren.

Konsulent Ola-Per Ekblom i Både Og gir kudos til kunden. 

– Det er utrolig gøy å jobbe med en radiokunde som gir oss frie tøyler i det kreative arbeidet, og så har guts til å kjøpe hele reklamebolker på lufta for å spille en helt ny og ukjent sang!

Ifølge Både Og har låta etter bare et par dager på lufta blitt shazammet av flere hundre lyttere som er interessert i å finne ut hva det er.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.