I forsøkslaben til TrønderTaxi

Arbeid av HK Reklamebyrå

Ingen liker å vente i drosjekø. Så hvordan hjelpe folk med å komme seg ut av kø? Det er spørsmålet som besvares i den nye appkampanjen for TrønderTaxi.


TrønderTaxi er Midt-Norges dominerende aktør i taxibransjen, med nesten 500 drosjer og 1,3 millioner turer i året. Med så mange bestillinger er sjansen stor for at du må vente i kø på telefonsentralen. Derfor går TrønderTaxi nå til kamp – mot kø, for kundene.

Kampen skjer nede i laben hos TrønderTaxi, hvor det i årevis har blitt utført utallige eksperimenter for å få bukt med kø. Her er det gjort forsøk med både kattunger, stormgeneratorer, musikkorps og spøkelser, for å nevne noe. Men hva er det egentlig som virker mot kø?

– Dette har vært fascinerende å få komme ned i laben til TrønderTaxi og se jobben de gjør mot kø. Et utrolig viktig arbeid som det er gøy å formidle videre til mennesker som fortsatt lever med kø, sier Didrik Morits Hallstrøm, AD hos HK. 

– Nå håper vi at folk flest oppdager hvor enkelt det faktisk er å bli kvitt uønsket venting, legger tekstforfatter Arne Morten Rolseth til. 

– I hvert fall hos TrønderTaxi.

– Leken og utradisjonell

Filmene som sendes i sommer er produsert av Helmet og regissert av Øystein Moe og Line Klungseth Johansen. Resten av kampanjen består av radiospots produsert av Sagveien Resort, aktiviteter i sosiale medier og bannerannonser med fokus på hva som egentlig virker mot kø. 

– Trøndertaxi er en stor aktør i en bransje som opplever dyptpløyende digitale endringer. Vi og HK Link har jobbet godt med innsikt og analyse for å bedre forstå Trøndertaxi og bransjen, og kampanjen er nøye koblet opp mot de viktigste forretningsmålene til kunden i tillegg til å være både leken og utradisjonell, sier David Kollsete, digital rådgiver i HK.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.