Anton Sport ble etablert i 1932 og forvalter i dag 13 butikker i Oslo og på Østlandet. Kjeden lanserer sitt nye innholdskonsept denne høsten, og det er kommunikasjonsbyrået FRANK som har bistått Anton Sport i utviklingen av ny strategi og kommunikasjonsplattform.
– Moderne forbrukere bruker i økende grad sin kjøpekraft på en annen måte enn foregående generasjoner. Anton Sport er et eksempel på en kjede som har tatt den nye realiteten innover seg og valgt å gjøre noe med det, sier Sara Flikkeid, som sammen med Ida Mortensen utgjør det kreative teamet i Frank.
Det nyutviklede innholdskonseptet vil prege kommunikasjonen i både egne og betalte kanaler i tiden fremover.
– Vi har tatt utgangspunkt i hva Anton Sport gjør for å øke verdien av kundenes utendørsopplevelser. Om hva som ligger i kjernen av hva som gjør Anton til en unik handleopplevelse, uansett plattform. Deres urokkelige tro på at erfaring er den beste måten og tilegne seg kunnskap på, sier Mortensen.
På de ansattes anbefaling
Frank ønsket å synliggjøre at de ansatte i Anton tester produktene de selger.
– Blant annet utviklet vi en digital løsning slik at de ansatte enkelt kan publisere testene sine, dele sine personlige erfaringer og anbefalinger med kundene sine, forteller Mortensen.
Kjeden finnes bare på Østlandet, dermed ble produksjonen lagt til nærmiljøet.
– Her er ingen topptur i Sunnmørsalpene eller sykling i Trollstigen, men ekstreme opplevelser i områder rundt Oslo. Landeveissykling i Svartskog, langrenn i marka og løping på Bislett. Anton Sport ønsker å gjøre alt de kan for å lette tilgangen til fantastiske opplevelser rett utenfor stuedøren, avslutter hun.
Frank har blant annet produsert fem nye filmer som skal rulle både i egne kanaler og i betalte medier.
Involverte byråer
FRANK.