Full kontroll i ny Sbanken-kampanje

Arbeid av Naug

Sbanken viser full kontroll med nytt kommunikasjonskonsept for forbrukslån. Alt i filmene ble gjort på ekte, ingen filmtriks ble brukt.

Sbanken frister ikke med finansering av lettkjøpte turer til Barcelona eller rask oppussing, men kommuniserer kontroll og orden i sitt nye forbrukslånkonsept.

Historiene spiller rundt et ungt par som åpenbart har full kontroll. 
Pannekaker, søppelposer og nøkler kastes veggimellom og lander med full presisjon, men det måtte mange tagninger til for å komme i mål. 

– Folk tror jo det meste de ser på TV er filmtriks, så det at vi faktisk har gjort alt på ekte er en viktig og morsom del av det kreative konseptet. Jeg tror kanskje ikke produksjonsselskapet var like enige på tagning 136 (bokscenen), sier kreativ leder i Naug, Martine Flatlie

Sbanken (tidligere Skandiabanken) er en utfordrer og har alltid gjort bank på sin måte.

– Da vi utviklet dette konseptet var det viktig å ivareta Sbankens lekne personlighet, men samtidig formidle et seriøst budskap. 

Orden og kontroll fra seriøs tilbyder

– Sbanken er opptatt av å ha en åpen dialog med kundene sine, og det var utgangspunktet når de nå skal ut å kommunisere forbrukslånproduktet sitt mer aktivt enn tidligere. Vi skal ikke friste eller love enkle løsninger, vi skal snakke om orden og kontroll med glimt i øyet, samtidig som vi er tydelige på fordelene ved enten å flytte forbrukslånet eller ta opp et nytt i Sbanken, sier byråleder i Naug, Christian Gottschalk.

– De siste årene har debatten om useriøse tilbydere av forbrukslån herjet, vi er en seriøs tilbyder, og vi vil snakke om at man kan ta opp et forbrukslån med god samvittighet så lenge man kan betjene det, sier salgssjef i Sbanken, Lars Rognaldsen

– Hverken kunden eller vi er tjent med å gi lån til kunden som ikke klarer å betale tilbake. Vi tjener penger på fornøyde kunder som betaler når de skal, og derfor er vi strengere enn mange andre på hvem vi låner ut til. Vi har hatt de mest fornøyde kundene 17 år på rad, og det ønsker vi å fortsette med, avslutter Rognaldsen. 

I tillegg til fire hovedfilmer vil det gå et parallelt løp med «bevisfilmer» som understreker at triksene er ekte. Universet skal leve på TV og i alle digitale flater. 

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.