Viste leg, vant hovedrolle

Arbeid av TRY

For å lande rollen i Vinmonopolets nye reklamefilm måtte deltakerne vise leg i kassa og samtidig avsi filmens eneste replikk: «Here it is cowboy!».

Vinmonopolet vil at flere mellom 18 og 25 år skal vise legitimasjon uoppfordret. For å gi målgruppen en ekstra motivasjon, søkte de i vinter en hovedrolle til en ny storslått reklamefilm, og fristet med filminnspilling på en strand i Sør-Afrika. Tvisten var at castingbyrået var gjemt bak kassa på Vinmonopol over hele landet, så den eneste måten å få rollen på var å vise hvor gammel du var til den som satt bak kassa. 

Kampanjen ble lansert i sosiale medier med et animert storyboard av hvordan den grandiose filmen skulle bli. I tillegg til å ri i slow motion på en strand, måtte du selvfølgelig også levere filmens eneste replikk: «Here it is cowboy!» 

– Vanvittig gøy

Veien fra manus til ferdig film har blitt nøye dokumentert underveis, gjennom sosiale medier og på visleg.no. Her har også noen kjente skuespillere delt sine beste tips på alt fra hvordan man forbereder seg på livet som filmstjerne, til hvordan man lever seg inn i en hovedrolle. Etter måneder med casting i kassa, hvor hele 485 personer fikk vist seg frem med både alder og skuespillertalent, falt valget til slutt på Karoline (25). 

– Det har vært vanvittig gøy å se alt engasjementet vi har klart å skape gjennom Vis Leg Audition, sier markedssjef Hege Øvsthus Bergskaug i Vinmonopolet.

– En kommende stjerne

– I vinneren Karoline fant vi definitivt en kommende stjerne, men det som er ekstra gøy er at vi også klarte å engasjere våre ansatte underveis. Filmens store birolle ble nemlig valgt ut etter en intern konkurranse blant alle våre ansatte.

I mediespilleren kan du se den ferdige filmen som har premiere på kino i disse dager, i tillegg til en oppsummeringsfilm som viser hvordan kampanjen og auditionrundene gikk for seg. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.