En film om det vanskeligste

Arbeid av GR&EI

GR&EI står bak reklamefilmen for det nye begravelsesbyrået Verd.

Verd er et moderne begravelsesbyrå som forenkler og skaper trygghet for de pårørende. I dag leverer det nystartede begravelsesbyrået sine tjenester i Oslo, Asker og Bærum. Målet er å bli landsdekkende. 

– Verd er grunnlagt på ideen om at det er mulig å gjøre gravferden enklere og mer rettferdig for de pårørende, forteller daglig leder Henrik Tveter.

– Vi har fått langt flere henvendelser enn vi hadde regnet med de første månedene, men det tar tid å øke markedsandelen i en bransje som denne.

Sober, nær og varm

– Et begravelsesbyrå bør kanskje ikke snakke for høyt om seg selv, sier Eivind Eidslott i det kreative byrået GR&EI.

– Nettopp derfor var oppgaven fra Verd så interessant. Hvordan kan vi lage kommunikasjon som skaper oppmerksomhet, samtidig som den er sober, nær og varm?

GR&EI valgte å samarbeide med Sheriff og regissør Alexander Halvorsen, et medmenneske med stor M. Han samlet mennesker med nære relasjoner og lot disse stille sensitive spørsmål til hverandre, uforberedt, foran kamera.

– «Hvordan vil du at din begravelse skal være?» og «hva ville du sagt i min minnestund?» er jo, for å si det mildt, krevende spørsmål, sier Torstein Greni i GR&EI.

– Samtidig var det godt å høre hva folk svarte hverandre. Her ble det både omsorg, nestekjærlighet og lun humor, rett og slett et bevis på at vi alle kan ha godt av å øve litt på disse samtalene. 

Nært samarbeid

GR&EI har et nært samarbeid med Verd og eierselskapet Askeladden & Co, som blant annet står bak startup-suksesser som frisørkjeden Cutters og legetjenesten Dr Dropin. 

– Det er veldig spennende å jobbe så tett sammen med GR&EI, forteller Martin Schütt, daglig leder i Askeladden. 

– Torstein og Eivind gir av seg selv og er ikke redd for å utfordre oss. Det setter vi veldig stor pris på. Vi gleder oss stort over filmen for Verd, og ser fram til å samarbeide med GR&EI på flere nye prosjekter i tiden framover.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.