Ikke glem Fisketirsdag!

Findus går nye veier for å øke fiskekonsumet.

Helsedirektoratet har satt som mål å øke konsumet av fisk med over 20 prosent innen 2021. Utfordringen er at selv om vi vet at det er sunt, og mange faktisk synes det er godt, stuper fiskekonsumet. Det anbefales at vi spiser fisk 2-3 ganger i uken, så vi har en lang vei å gå. Å etablere en rutine med en fast dag i uken der fisk står på menyen, er dermed en god start for mange.


90589 aa00f original
90590 87cd6 original
90591 d721c original
90592 a71ae original

Nylanserer Fisketirsdag

Tirsdag er av mange ansett som dagen man spiser fisk, men siden mange likevel glemmer dette, «lanserer» Findus nå nye produkter som vil gjøre det enklere å huske. Én dag i uken frem til desember slippes et nytt produkt på Facebook, som skal minne folk på å handle inn Findus-fisk til neste Fisketirsdag. Er du ekstra ivrig, klikker du deg videre til landingssiden som byr på enkle og inspirerende oppskrifter, samt mulighet for å legge til Fisketirsdag i kalenderen.

– Det er mye pekefingermentalitiet i kommunikasjon rundt kosthold, og med utgangspunkt i at folk flest vet at fisk er sunt, var strategien å la kommunikasjonen utelukkende minne folk på å ikke glemme Fisketirsdag. Og i en kategori som ofte preges av klisjefulle situasjoner rundt middagsbordet med produktet som helt, åpnet det seg dermed en mulighet til å gjøre seg relevant i alle andre situasjoner, sier kreatør Christian Aune på vegne av teamet i JCP PR & Reklame.

– Vi falt for det kreative konseptet til JCP, og ser allerede at dette har ført til et større engasjement på våre Facebooksider. Nå håper vi at vi i Findus får bidratt med vår del av ansvaret for at nordmenn velger fisk litt oftere, sier Pernille Drilen Bruun-Lie i Findus.

Involverte byråer

95769 9dfb8 original

JCP PRAD