Fabel til Mood og Heisholt Inc.

Se første kampanje her.

91051 bae71 original
91052 5e58a original
91053 b1a3a original
91054 d553f original
91055 1cd2b original

Konkurransen i strømmemarkedet for lydbøker er i full gang og Lydbokforlagets strømmetjeneste Fabel er svært synlig i betalte kanaler om dagen. Bak kampanjen står Heisholt Inc. og mediebyrået Mood Communication.

– For halvannet år siden utviklet vi Fabels visuelle identitet og logo. Det var derfor svært gledelig og motiverende å bli valgt som Fabels nye reklamebyrå når de nå satser for fullt. Vi har jobbet tett med Fabels mediebyrå Mood siden mai og kampanjen går for fullt både på TV, radio, utendørs, digitalt og som avisannonser. Resultatene har vært svært gode, sier Erik Heisholt, kreativ leder og grunder i Heisholt Inc.

Bak strømmetjenesten Fabel står Lydbokforlaget, som eies av Aschehoug og Gyldendal, og de har ambisjoner om å bli en betydelig aktør i strømmemarkedet.

– Store ambisjoner

– Det var helt naturlig for oss å velge Heisholt Inc. som vår kreative samarbeidspartner, siden de kjente oss svært godt gjennom utviklingen av visuell identitet. De har en ærlig og involverende måte å jobbe på som passer Fabel svært godt, samtidig som de alltid samarbeider tett med vårt mediabyrå Mood Communication, noe som gjør vår hektiske hverdag enklere. Fabel har store ambisjoner, og konkurransen i lydbokmarkedet er hard. Vi er helt avhengige av miksen mellom smart strategisk kreativitet og medieplassering for å lykkes, sier Stine Ombustvedt, CMO i Fabel og Lydbokforlaget.

– Utrolig inspirerende og moro

Kampanjen startet for fullt i juni og gjennom sommeren opplevde tjenesten en kraftig vekst. 


– Vi trives utrolig godt med å skape nye sterke merkevarer som har ambisjoner om vekst i relativt nye markeder og hvor kommunikasjon og budskap har en helt sentral rolle. Hele prosjektet er utrolig inspirerende og moro, sier Nils Sejersted, Byråleder i Mood.

Opplevelser, kunst og litteratur rett på øret

Utviklingen av kampanjen og budskapet har hatt et tydelig mål om å få flere til å prøve Fabel og mulighetene i tjenesten.

– Det har vært viktig for oss å skape et tydelig og estetisk uttrykk som har respekt for at det er opplevelser, kunst og litteratur rett på øret, vi selger. Selv om dette er en ren promotionkampanje, må ikke nødvendigvis reklamen se ut som klassisk «løp-og-kjøp». Svært gode resultater fra første stund på lufta i sommer, tyder på at vi har rett i det. Nå gleder vi oss til å jobbe hardt, og fortsette det gode og tette samarbeidet med Mood Communication, for å sette Fabel ytterligere på kartet i tiden som kommer, sier Heisholt.