Filminnspilling i sneglefart

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

Hvordan får du folk til å flytte fra hus til leilighet? Selvaag bruker huseierens største skrekk: Brunsneglen.

Da kreatørteamet Ole Marte (Ole Andreas Finseth og Anne Marte Stange Smebye) skulle lage kampanje for Selvaag Boligs nye prosjekt Trævarefabrikken, tok de tak i huseieres største skrekk: Brunsneglen. I disse dager invaderer nemlig det svartelistede slimdyret eplehager over hele landet, de formerer seg i warp-speed og det er liten tvil om at de er kommet for å bli.

– Ved å spille på frykt kunne vi gi folk en endelig løsning på brunsnegle-invasjonen: Flytt til Trævarefabrikken, forteller Anne Marte.

Regiduoen Leif Henning Broch Johnsen og Christian Mona fra Pravda med modellbygger Jan Knudsen, orkestrerte en storslått og Spielberg-esque brunsnegleskrekkfilm satt i et helt gjennomsnittlig norsk nabolag.

Men når skuespillerne ikke tar regi og attpåtil beveger seg i sneglefart blir det lite action på set, som AD Ole Andreas fikk erfare:

– Dette har virkelig vært det treigeste opptaket jeg har vært på. Morsommere å se maling tørke!, konstaterte han da opptaksdagen var omme.

Trojanske snegler

I tillegg til skrekkfilm ble det også sendt ut 17000 prospekter forkledd som brunsneglehåndbøker (skikkelig snailmail) til huseiere i området rundt Trævarefabrikken på Strømmen. Her kunne de både få tips om hvordan bli kvitt udyrene, og selvfølgelig finne sitt fremtidige sneglefrie hjem. Håndboken ble nydelig illustrert av Helene Egeland.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.