Koding er gøy!

Arbeid av TRY og TRY Apt

Equinor lanserer kampanjeside med kodespill for å inspirere morgendagens helter til å begynne med koding.

Fra 15. september til 1. desember arrangerer Equinor «kodedager» for de mellom 6–12 år som en av flere aktiviteter under konseptet Morgendagens Helter. Kodedagene er et samarbeid mellom Equinor og seks vitensentre. TRY og APT har i den anledning lansert en kampanjeside med et kodespill der barna kan teste interessen i forkant.

– Kampanjen er rettet mot foreldre med budskapet «Koding er gøy – la barna prøve selv». Nettsiden med kodespillet er laget for å nå flere enn de som har mulighet til å besøke vitensentrene. Og samtidig informere om Equinor sitt mål om å motivere de yngste til å fatte interesse for realfag med vektlegging på koding, sier Anders Foss, kreatør i TRY.

Roboten Biip

– Vi ønsket å lage noe som var både smått og morsomt for de med litt tid til overs, men også noe som hadde innhold nok og en læringskurve som utfordrer alle aldre i målgruppen. Gjennom vår helt, roboten Biip, lar vi barna prøve seg på en rekke utfordrende brett som tester ulike egenskaper forbundet med koding. Selv noen av de litt eldre fikk noe å bryne seg på, fortsetter Christopher Køltzow, AD i Apt.

– Dette er et samarbeid med alle våre vitensentre, og en forlengelse av suksessen vi har hatt med øvrig familiedager. I år ønsket vi å fornye oss, og være enda mer aktuell og relevant. Sammen med vitensentrene bestemte vi oss for temaet koding, forteller Liv Ims, senior kommunikasjonskonsulent i Equinor.

Flere helger i høst inviteres det til åpen dag med gratis adgang for alle og engasjere familier og barn.  

– Med dette ønsker vi å understreke at Equinor er et innovativt og fremtidsrettet selskap! Dette skal være morsomt og relevant.

Ufarliggjorde temaet

Kampanjen har allerede generert rekordstore besøk på flere vitensentre.

– Resultatet av kampanjen og kodespillet har vært helt formidabel. Kodespillet trigget og ufarliggjorde temaet, og spillet hadde i tillegg til en flott SoMe-kampanje, fortsetter Ims.

– Dette er en sak flere på huset brenner for, og det er veldig moro å se så gode resultater når både kreative, utviklere og animatører jobber tett sammen, avslutter Køltzow.

Kampanjen rulles ut i disse dager på utendørsreklame ved vitensentrene, i lokalaviser og med bruk av filmer og lenkeposter på Facebook, Instagram og Snapchat. 

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.