Nå får du TV fra Telenor

Telenor tar et historisk steg inn i underholdning og tilbyr TV gjennom kabel- og strømmetjenesten T-We.

Kommunikasjonshuset ANTI, som for fire år siden også sto bak identiteten til T-We (som da var en tjeneste for Canal Digital Kabel), står bak den kreative kampanjen.

ANTI har jobbet tett strategisk med kunden hele veien, noe kundeansvarlig Lene Johansen i Telenor gjerne bekrefter.

– Det har vært en utrolig spennende prosess, både fordi det var slik en stor og viktig oppgave vi skulle løse, og at vi visste at det var helt avgjørende at medie- og reklamebyrå jobbet tett sammen med oss helt fra strategifasen til det kreative uttaket for å lykkes. Vi har vært et godt team med stor takhøyde, der både reklamebyrå, mediebyrå og vi som kunde har jobbet tett på hverandre helt fra strategi til løsning.

91161 3faac original

Enkelt og presist

Hovedoppgaven til ANTI har vært å holde det enkelt. Det er mer interessant at Telenor nå tilbyr tv, enn å forklare at Canal Digital Kabel ikke lenger gjør det.

– Dette er en veldig stor, men også egentlig en veldig enkel kampanje. OMD, kunden og vi har utfordret hverandre på å holde det presist, og la den tydelige beskjeden om at «nå får du TV fra Telenor» være helten helt ut, sier seniorstrateg Tom Andersson i ANTI.

Hoveduttakene i kampanjen er en film som distribueres i ulike kanaler og formater, samt en utendørs- og nettkampanje med det samme enkle budskapet.

– Når vi tenker på Telenor, er det første som dukker opp gjerne en mobiltelefon. Ved utviklingen av kampanjen ønsket vi å bruke dette som utgangspunkt. Løsningen ble en verden der mobiltelefoner plutselig blir forvandlet til TV-skjermer. Denne enkle visuelle metaforen er vår måte å la alle vite at Telenor utvider sine tjenester for å inkludere TV, sier kreatør Jason Kinsella, en av mange i ANTI som har jobbet på kampanjen.

TV i fremtiden

Dette er byråets første reklamejobb for Telenor etter at de overtok TV-delen av det som var Canal Digital Kabel-kontoen fra TRY før sommeren.

– For ANTI, som jobber både med design, kommunikasjon og TV-innhold er det naturligvis veldig spennende å stå midt i utviklingen av TV-bransjen. Endringene om dagen skjer så fort, både i måten vi ser på TV, måten det distribueres på og hvordan dette skal kommuniseres. TV er ikke lenger bare TV, og vi gleder oss til å være med å forme hva vi kaller TV i fremtiden, sier kreativ leder og ANTI-partner Per Kristian Voss Halvorsen, som legger til at han «aldri har sagt TV så mange ganger i samme setning».

På nyåret kommer de første kreative uttakene som skal bygge kunnskap og posisjonere T-We videre, men først skal altså alle få med seg at Telenor tilbyr TV.