Honningcentralen har fått en makeover

Arbeid av Panorama Design

Revitalisering av kjente designelementer som logoen, kubemønsteret og det oransje lokket.

Som kategorileder ønsket Honningcentralen å ta et mye tydeligere eierskap i honninghyllen, og styrke merkevaren. Det gjøres gjennom å revitalisere kjente designelementer som logoen, kubemønsteret og det oransje lokket, dette er hentet fra den klassiske oransje blikkboksen. 

Denne har vært produsert omtrent uforandret i 90 år, og er et ikon. I tillegg til å få ett mer enhetlig uttrykk på Honningcentralens produkter, ønsker vi også å gjøre det lettere for forbrukeren å navigere mellom de ulike honningtypene ved å bruke ulike farger i kubemønstreret, tydelig kommunikasjon på bruksområdet og smak.

På baksiden finnes det tabell som angir hva akkurat den honningen er mest velegnet/egnet/uegnet til. Målet er at vi hjelper forbruker å velge rett honning til rett bruksområde. De nye etikettene er også mye tydeligere og mer spesifikt merket med opprinnelse.

En annen viktig designendring finnes på den oransje blikkboksen. På banneret på boksen har det alltid stått «Ekte honning». Dette endres nå til «Norsk honning».

Begrepet «Ekte honning» brukes av flere, og er ikke lenger ensbetydende med norsk honning, slik begrepet opprinnelig var ment. Vi vet (blant annet gjennom spørreundersøkelse) at svært mange forbrukere tror at all, eller i alle fall nesten all, honning i hyllen er norsk. 

Nå klargjør vi dette gjennom å endre tekst i banneret, bruk av større Nyt Norge-symbol og tydeligere opprinnelsesmerking av våre øvrige honningtyper.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.